terça-feira, 28 de abril de 2009

UX Intensive and Usability week

Bom, chegou minha hora, este ano tenho a oportunidade de participar de 2 eventos no exterior.
A usability week, já famosa e conhecida pela maioria das pessoas que trabalha na área de usabilidade e arquitetura de informação e a UX intensive, que é mais parecido com um workshop onde você pode efetivamente botar a mão na massa e aprender fazendo não apenas ouvindo e teorizando.
Enquanto o mês de junho não chega estou afinando o inglês para não perder nenhum detalhe da minha visita a San Francisco!

Escolhi o seguinte programa :

UX Intensive 2009

Day One - Design Strategy. The most stellar design will fail to succeed unless it supports an underlying business strategy. Yet a business strategy is nothing but a plan until it connects with compelling solutions that actually appeal to the target customer. Whether you're a manager or an enterprising practitioner, this workshop provides you with the tools you need to put your designs into business. And vice versa. Led by Adaptive Path's Design Strategist,

Day Two - Design Research. To get through to your customers, you need to know exactly what makes them tick. And that means learning more than just the usual superficial characterizations. What do they want? Need? Crave? What are they really trying to do, and why? With the research frameworks and methods covered in this jam-packed workshop, you'll discover how to unearth deep, practical insights about the people you want to reach most. Guided by Adaptive Path's Experience Designer,

Day Three - Information Architecture. All the design strategy, user research and interaction design in the world isn't going to get customers to the information they need without a sound architecture to guide them. This lesson features an array of practical techniques to help you analyze, model and describe the content on your site. Taught by Kate Rutter, the Senior Practitioner at Adaptive Path

Day Four - Interaction Design. Once you've developed a strategy and completed your research, how do you make a product or service that both engages users and works well? It's up to you to transform the research data into an effective design, and then get that design built. In this session, you'll not only learn how to design for better interactions, you'll also learn how to become a better interaction designer. Led by Andrew Crow, a Senior Experience Designer at Adaptive Path.


Usability Week
June 22 - 24, 2009: Usability in Practice: 3-Day Intensive Camp
June 25, 2009: Fundamental Guidelines for Web Usability
une 26, 2009: Information Architecture 1 J
une 27, 2009: Mobile Usability


Se tiver algum brasileiro indo pra lá, entre em contato!!

Crise? Aqui na empresa ainda não!

O final do ano passado foi um momento apreensivo para todos, afinal, não se tinha certeza do que estaria nos aguardando em 2009 em relação a quantidade de projetos.
Bom, chegou o começo do ano e junto com ele uma série de testes de usabilidade. Coisa que não estávamos esperando. Geralmente é uma época em que fazemos muitos benchmarks, as empresas querem entender seu posicionamento no mercado em relação aos concorrentes e no segundo semestre é que os testes acontecem efetivamente.
Este ano não está sendo assim, começamos realizando muitos testes e para vários segmentos distintos.
Espero que continue neste caminho, assim podemos ampliar a equipe e ter mais gente trabalhando como especialistas em usabilidade para canais virtuais.